Orpon arvot

Yhteisöllisyys

Oriveden seutu on kotiseutumme ja olemme ylpeitä siitä. Haluamme näyttää, että luonnon ympäröimän maalaispaikkakunnan väki saa aikaan korkeatasoista liikuntatoimintaa.

Elämyksellisyys

Mahdollistamme osallistumisen urheilutapahtumiin niin urheilijana kuin yleisönäkin. Kumpikin toiminta tarjoaa eliniäksi motivaatiota toimia liikunnan parissa.

Vastuullisuus

Toimintamme on turvallista ja terveellistä. Nuorten ja lasten osalta erityisesti otamme huomioon kasvatukselliset näkökohdat. Urheilutoiminta ei ole erillään ihmisen muusta elämästä ja siten mahdollistamme nuoria kohtaamaan omassa elämässään vastaan tulevia koettelemuksia.

Osaaminen

Koulutamme seuratoimijoita tehtäviinsä ja tavoitteena on toiminnan jatkuva kehittäminen

Tuloksellisuus

Urheilemisessa on tärkeintä itsensä voittaminen ja oman lahjakkuutensa edellyttämän tason saavuttaminen. Osaamme nauttia omaan tasoon nähden hyvistä suorituksista, mutta tavoittelemme parasta. Pienen paikkakunnan seuran kohtalo on usein jäädä kasvattajaseuraksi, mutta tavoitteenamme on kannustaa omia urheilijoitamme huipulle asti.

Avoimuus

Toimintaaamme vie eteenpäin seuran yhteisesti sovitut selkeät pelisäännöt. Lajijaostomme määrittelevät lisäksi omat ohjeistuksensa lajikulttuuriin sopivalla tavalla.

Kunnioitus

Yleisseuramme edustamat lajit ovat kaikki yhtä tärkeitä. Lisäksi seurassamme kaikki toimijat ja jäsenet ovat tasavertaisia.

Yhdenvertaisuus

Seurassamme kenenkään liikuntaharrastukselle ei saa muodostua esteitä varakkuuden, etnisen taustan, sukupuolen tai muun vastaavan syyn takia.

Jos koet tulleesi seuratoiminnan yhteydessä  kiusaamisen tai häirinnän
kohteeksi, voit ottaa yhteyttä asiantuntijoihin seuraavien linkkien
kautta:

ILMO-palvelu

Et ole yksin - Väestöliiton ja suomalaisen urheilun yhteishanke

Kaikessa toiminnassamme noudatamme edustamiemme lajiliittojen ja olympiakomitean ohjeita.

Päivitetty 28.08.2022/JV