Liigajaosto

Yli 100-vuotiaan Oriveden Ponnistuksen lentopallojoukkueiden nimilyhenne OrPo on tullut tutuksi koko lentopalloilevalle Suomelle. Seuran naisten joukkueella on hallussaan Suomen ennätys pääsarjavuosissa. Kausi 2024-25 on jo 40.

Ensimmäisen kerran seura pelasi mestaruussarjassa 1979. Keväällä 1981 se kipusi ensimmäisen kerran SM-mitaleille, pronssille.

OrPon naisten SM-mitalien kokonaismäärä on 13: yksi kulta, kuusi hopeaa ja seitsemän pronssia. Toinen mitali on kirkkain. Kultaa tuli keväällä 1997, vuoden suunniteltua aiemmin. Samana vuonna tuli myös cup-mestaruus. Seuraavalla kaudella OrPo voitti toistamiseen cup-mestaruuden ja runkosarjan. 2018 OrPo oli jälleen cup-mestari.

Katso liigan tulevat pelit Facebookista ja seuraa, miten liigajoukkueemme menestyy.

Instagram: @liigaorpo

Arvot

Kaikessa toiminnassamme noudatamme edustamamme lajiliiton ja olympiakomitean ohjeita.

Jos joku kokee tulleensa seuratoiminnan yhteydessä kiusaamisen tai häirinnän kohteeksi, tulee ottaa yhteyttä asiantuntijoihin seuraavien linkkien kautta:

ILMO-palvelu

Et ole yksin - Väestöliiton ja suomalaisen urheilun yhteishanke⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠