Lentopallo harrastuksena

Lentopallon voi aloittaa matalla kynnyksellä ja ilman isoja varusteinvestointeja. Tärkeimmät varusteet ovat kädet ja jalat. Sen lisäksi tarvitset vain sisäliikuntavaatteet ja pelitossut sekä juomapullon. Polvisuojat ehdit hankkia myöhemmin.

Katso alasivuiltamme mihin ikäryhmään kuulut ja ota yhteyttä sen ikäryhmän joukkueen joukkueenjohtajaan tai valmentajaan. Joukkeiden sivuilta löytyy myös lisätietoja harjoitusajoista.

Ensimmäisen kuukauden voit käydä maksutta tutustumassa lajiin. Pienimmillä F-ikäisillä kausimaksu on 90 € ja muilla 170 € vuosi. Sisarusalennus on 50 %. Perheen vanhimmasta lapsesta maksetaan täysi kausimaksu.

Lisäksi jos ei ole jo Oriveden Ponnistuksen jäsen niin maksetaan jäsenmaksu, joka on alle 15 vuotiailta 12 € ja vanhemmilta 20 €.

Sarjapeleissä tulee lisäksi lisenssimaksu, jonka suuruus vaihtelee ikäluokan mukaan.

F-D ikäiset pelaavat Lounais-Suomen lentopallojaoston alueella sarjapelejä.

Vanhempi, huoltaja tai muu aikuinen?

Vanhempien ja muiden aikuisten apua tarvitaan, joten kaikki apukädet ovat tervetulleita mukaan. Osaamista lentopallosta et tarvitse vaan esimerkiksi seura kouluttaa valmentajat. Treeneissä erityisesti pieninpien ryhmissä avuksi ovat apuohjaajat, sarjoihin lähtevillä joukkueilla on joukkueenjohtajat, joten jokaiselle löytyy tekemistä.